V poslednej dobe sa veľa diskutovalo o tom či Uber porušuje zákon, prečo ho vlastne zakázali a čo sa stane po jeho stopnutí na Slovensku… Zabúda sa však na to dôležité. Prečo sa Uberu a podobným službám na Slovensku tak darilo alebo ešte aj darí? Ako dôvod vidím často tragický prístup k službám pre zákazníkov, aký tu mnohí taxikári predvádzajú už takmer 30 rokov od vzniku samostatného Slovenska. Česť výnimkám.
Nechceme a hlavne ani nesmieme zabudnúť na to čo by malo byť „svätým grálom“ pre kohokoľvek, kto chce pracovať v službách. Je to úctivý prístup k zákazníkovi a férovosť. Presné toto bežne vidím u taxikárov v západnej Európe a mohli by sa veru inšpirovať aj tí naši… Len pre pripomenutie dávam do pozornosti niekoľko príbehov z histórie. A na záver zopár užitočných rád, ako sa nenechať ošklbať o peniaze.
Expolicajt v úlohe taxikára
Bratislavčanov už vozil v taxíku bárskto. K tým známejším osobám rozhodne patril expolicajt Tiefenbach. V „kuloároch“ je dobre známy z videa kde predviedol agresívny policajný zásah voči nežnému pohlaviu (https://www.cas.sk/clanok/605637/kovbojka-na-pojednavani-s-tiefenbachom-sudkyna-ho-vyhodila-toto-si-nemal-dovolit/).
Pán Tiefenbach skončil na súde, odkiaľ ho sudkyňa vykázala s poriadkovou pokutou. Na to jej Tiefenbach odkázal, že si ju má zaplatiť sama. Taxikár Tiefenbach dosiahol skutočný „úspech“, na Facebooku vznikla komunita viac než 5-tisíc ľudí žiadajúcich jeho tvrdé potrestanie. Ako je možné, že takéhoto človeka zamestnala jedna z najväčších taxislužieb v Bratislave? Jazdia pre ňu aj ďalší podobní taxikári?
Kto porušuje zákon
Slovenskí colníci (konkrétne z Nitry) sa počas nedávnych kontrol bližšie pozreli aj na prevádzkovateľov taxislužieb. „Najčastejšie zistenými nedostatkami boli chýbajúce preukazy vodiča, chýbajúce platné koncesie, neoznačenie vozidla taxislužby ustanoveným spôsobom, okrem toho bolo vo viacerých prípadoch zistené nedodržiavanie zákona o používaní elektronickej registračnej pokladnice, nakoľko spotrebiteľ/zákazník nebol riadne oboznámený s cenou poskytovanej služby a nebol mu vydaný pokladničný doklad,“ uviedol zástupca colníkov (zdroj tu).
O tom, že bratislavskí taxikári nie vždy radi vydávajú potvrdenky, sa môžete dočítať napríklad tu:
https://www.etrend.sk/ekonomika/akeho-prehresku-sa-dopustaju-bratislavski-taxikari.html
Nejde náhodou o podobné „nedostatky“, ktoré teraz taxikári vyčítajú Uberu? Možno by nezaškodilo si najskôr urobiť poriadok u „vlastných“…
Na ulici nenastupovať
Taxitrh v Bratislave má viaceré zvláštnosti a jednou z nich je nepochybne vyššia cena pri nástupe do taxíku na ulici oproti telefonickej objednávke. Nikdy som tomu nechápal. Nie je to náhodou tak, že práve pri telefonickej objednávke minie taxikár naftu a svoj čas, kým dorazí k zákazníkovi? Takúto „zaujímavosť“ pritom vymyslela ešte niekedy dávno-dávno jedna taxislužba v Bratislave a všetky ostatné ju takpovediac okopírovali.
Čo teda robiť, aby ste sa „nepopálili“ a nezaplatili za taxík sumu rovnajúcu sa večeri v drahej reštaurácií? Tieto tri rady sú najdôležitejšie:
– Do taxíka rozhodne nenastupujte na hlavnej vlakovej alebo autobusovej stanici.
– Neberte si taxík „na ulici“, jazdné môže byť dvojnásobne drahšie
– Ak si vezmete takzvaný „5-eurový taxík“, nezabudnite, že za každé ďalšie zastavenie priplácate 3 eurá navyše. Ak sa teda vezú tri kamarátky domov, dokopy zaplatia 11 eur namiesto 5 eur. Aj keby bývala každá len o vchod ďalej…
Celá debata | RSS tejto debaty